ni måste fungera


nu sitter jag här
bedvid ingen alls
och tänker på er
på dig
om du någonsin kommer få din prins
rakt ut
om du någonsin kommer bli nöjd
fullt ut
jag hoppas det
för om ni två fungerar
fungerar nog allting annat också

jag tänker tillbaka
på vintern 07
då du
och jag
hade våra kärleksproblem, kärleksliv och kärleksbrev
på söder
nu är du väl ensam kvar
tillsamans med honom
men allting känns ändå igen
och aldrig
ska någonting
få gå sönder
mellan er
igen.

~ av d. på april 20, 2008.

5 svar to “ni måste fungera”

  1. ord är läskiga, nuförtiden är dina dom enda som känns <3,

  2. oh.
    ja, det är lite samma här faktiskt. just nu är det enda som känns mina dikter, kristians röst och hennes jävla ögon.

  3. tack förresten :*

  4. david. jag saknar dig så mycket just nu.
    är så enormt glad att jag har dig.
    tack för allt.
    tack för din existens.
    tack för dikten.
    jag blir nästan lite tårögd av allt.
    du är så bra.
    puss.

  5. åh. olivia :*
    tack själv, för allting.
    för alla krig och sån skit du tar mig igenom.
    du gör mig glad, och i slutändan är det det enda jag behöver.
    puss!

Kommentera

 
