risker.


jessica
sa någon gång
runt elva
att jag borde vara mer
ärlig
lite mer som förut
jag svarade att det handlade
om människor
om att det kunde göra ont

(men nu vet jag bättre
för närmar sig klockan natt)

det ska göra ont
lika ont som det gör för mig
det ska etsa
kännas
och svida rakt in på huden
ni
du
alla
ska få hjärtat av på mitten
avhugget och avstämt
så vill jag ha det
så ska det få bli

för här omkring bestämmer jag

sofia
du skär i mig varje sekund du är tyst
OCH DET KOMMER ALLTID VARA DU.
lev med det
hata mig för det
snälla.
för jag måste lyckas glömma dig
igen
så som du har glömt mig

fast ju mer jag försöker kämpa emot
desto mer ont gör det
DU VÄXER SOM ETT JÄVLA SALTSTRÖTT SÅR

jag vill bara att någon ska gråta någon natt som jag har gråtit dom senaste åren

~ av d. på april 25, 2008.

Kommentera

 
