vinden och sanden


jag försöker känna mig älskad
försöker ta mig igenom mig själv
men
det slutar alltid med tårar
som kommer till
när jag inser
att jag inte är mer än ett missfoster
som hamnat fel
som hamnat här
i klorna på er
jag kan inte ens göra ett hjärta
med hjälp av händerna
hur ska jag någonsin kunna göra
ett hjärta
med hjärtat?
det kommer aldrig gå
aldrig
så istället
slår jag mig själv
tills jag somnar
och sedan börjar jag slå
igen
och någon dag
kanske jag vaknar
och inser
att någon
sitter bredvid

~ av d. på april 26, 2008.

Ett svar to “vinden och sanden”

  1. ät glass med mig. som första gången vi åt glass tillsammans, när du valde jordgubbsglass fastän du egentligen tycker om vanilj.

Kommentera

 
