hjärtat vill iväg


kanske det är fridfullt.
och kanske allting
kommer igen
kanske
allting
ska saboteras
igen
men just nu
behöver
jag bara ett rus
kanske allt
är bra som det är
kanske
jorden ska
snurra precis
exakt
såhär långsamt
men jag vill bort
vill springa längs en gata
över en bro
genom en flod
av människor i rusningstid
vill kasta fem tolv fyrtiosju
stenar
i vattnet
så det bildas ringar
så alla kan se
hur ensamma vi är
och hur mycket
vi behöver
ringar på vatten
och rus
en flock djur
i en förstenad stad
det kan vara vi

~ av d. på april 27, 2008.

2 svar to “hjärtat vill iväg”

  1. jag kan knappt säga något alls, så mycket av så lite och du är så jävla duktig <3

  2. åh. tack.
    just nu vet jag inte om jag ens kan hålla med lite.
    har läst igenom boken och blivit rätt trött på mig själv och poesi.
    men tack.
    tänkte på dig idag.

Kommentera

 
