ditt brev


jag tror det var ett halvår sen
jag skrev ett brev
på kanske hundra sidor
eller mer
om hur jag saknade
att vara
någon för dig
jag tror jag brände brevet
när du var lika långt borta
som nu
så ikväll
började skriva på ett nytt
jag har bara kommit fyrtiosju sidor än
kanske det räcker så
kanske du inte är värd alla hundra
kanske det aldrig var rätt
att skriva så jävla mycket om dig
kanske det inte var värt
att stanna uppe varje natt
för att komma dig lite närmre
kanske det inte heller är värt
att åka till den där parken
för att minnas
kanske ingenting som helst är värt
när det kommer till dig
och kanske
jag någon gång kommer skriva femtiotre sidor till
och bevisa den här dikten fel
förmodligen blir det väl så
för allt jag vill ha är en bit av dig tillbaka
om så bara ett litet meddelande
om så bara en liten blick
om så bara ett ord
vad som helst
skulle hindra mig från att gå sönder
som jag gör nu

~ av d. på maj 2, 2008.

Kommentera

 
