måndagssömn


jag försöker hämta andan
bäst jag kan
men det är svårt när jag är så här långt under ytan
jag försöker hålla pulsen stabil
men det är svårt
nästan omöjligt
när hjärtat slår så här snabbt
och jag försökerförsökerförsöker
få henne ur mitt huvud
men även det är svårt
även det nästan omöjligt
för du verkar sitta fastklistrad som ett sånt där klistermärken man ser ibland
ibland ser jag dig
och ibland undrar jag vad som gick snett
trots att jag vet
exakt
precis
att det var jag som gick snett
gick snett
gick av
gick itu
bara för att du är så jävla präktig och söt 

~ av d. på maj 5, 2008.

2 svar to “måndagssömn”

  1. så jävla fint skrivet <3

  2. tack så väldigt mycket!
    jag tycker om den riktigt mycket.

Kommentera

 
