5 maj


mattias ringde mig igår
han darrade på rösten
frågade hur jag mådde
och vad jag gjorde
jag sa att jag mådde okej
att jag inte gjorde någonting
men mattias hur mår du?
han sa att allting var skit
och så var det med det
jag har aldrig hört honom darra
så mycket på rösten
som under gårdagen
ändå har jag känt honom hela livet

kanske måste allt gå sönder ibland
för att få återkomma ett par månader senare
som ross och rachel
och alla jävla tv-par

allting går över
allt har sitt slut
även sånt som aldrig verkar gå över eller sluta göra ont
allting ska en gång falla

~ av d. på maj 13, 2008.

3 svar to “5 maj”

  1. Minns du den gången när jag inte tänkte låta R lägga sig, på botten? När du sa att hon måste för att kunna komma upp igen.
    Det är precis så.
    Nu.
    Och, man måste släppa det någongång, för att sen få tillbaka det igen.
    Vi, du&jag, lät henne lägga sig. Och hon fortsatte vidare upp.
    Allt faller, David. Vi måste bara se till att bygga upp allt igen.
    Det handlar om vad vi prioritear och vad vi älskar. Vad i anser värt att göras. :) I’ll be there även fast jag svek dig.

    Nu blev det rätt :)

  2. åh, nadja.
    klart jag minns. minns nog nästan allt.
    mer än vad du tror.
    men ja.
    du har rätt. jag måste våga ta mig upp, igen igen igen.
    och mattias med för den delen.
    och alla andra med.

    tack. det betyder jättemycket.
    för jag vet att du menar det som nästan ingen annan.
    <3 tack.

  3. :) <3 *hemligt medelande*

Kommentera

 
