Är du fortfarande rädd?


hej du
det var ju ett tag sen
36 dagar om man räknar precis
jag tänkte jag skulle höra av mig och säga att allt är fint

jag har inte träffat någon annan än
men jag försöker hitta någon som gör mig glad
och jag har klippt håret
och fått dignos på hemmet

är du fortfarande rädd?

jag, jag var på sjukhus
för att bota mig mot dig
men jag är mycket smalare nu

jag skrev fyra nya dikter
tre av dom dog
och den tredje har du här
jag lärde mig vara ärlig
jag fick tid över när du försvann

är du fortfarande rädd?

är du fortfarande rädd?
kan du fortfarande läsa mig?
jag brukade gå av och gå in och isär
men det fanns kvällar
jag minns dom än
dom bästa någonsin
är du fortfarande rädd?

jag såg din idol
jag önskar jag var han
och slapp gå dit ensam

anna som hade gått med dig på stan
hon sa att du såg glad ut och hade ny frisyr
hon sa att den klädde dig

jag
jag gråter mycket
men jag skriver knappt längre

är du fortfarande rädd?
är du fortfarande trött?
önskar du fortfarande
att vi aldrig hade mötts?

 ursprunlig text av Säkert! ”Är du fortfarande arg?” – Säkert! 2007

~ av d. på maj 14, 2008.

2 svar to “Är du fortfarande rädd?”

  1. otroligt att ingen kommenterat än!

    Jag tycker om den. Både låten och din version av texten :)
    jag mår lite piss och kommer inte på mer att skriva, men du vet vad jag tycker om dina dikter och sådär, haha.
    Ta hand om dig! Kram <3

  2. tycker jag emd!
    den känns lite som annikas text, fast på mitt vis.

    Hoppas mina dikter kan få dig på bättre humör.

    ta han om dig, pusstuss!

Kommentera

 
