fågelkvitter


nu ser jag solen
som går upp över hela jävla sollentuna
och trots att regnet
slår mot mig och min jacka utan slag
känns det bra
för sommaren är nästan här
himlen är blå 04.09
och några fåglar kvittrar i lunden
kvitter kvitter
jag undrar  just vem som kvittrar högst
kvitter kvitter
”jag är rädd att möta din blick
för att komma så obehagligt nära
så jag måste stå på tå för att andas” 
kvitter kvitter
någon sjunger sin sång
”det finns alla för någon,
men ingen för ingen,
som jag”
kvitter kvitter
morgonen sjunger sin sång
”nu är allt över,
och vi börjar om på noll”
kvitter kvitter
kvarteret sjunger sin sång
”du är för feg och ledsen,
du kommer aldrig ta dig upp”
kvitter kvitter
den sista backen
sjunger sin sång
”david david,
det är inte regn mot ditt ansikte,
det är ditt ansikte mot regn”
kvitter kvitter
allting tystnar i moll
ett lönnlöv faller från trädet
och allting känns som höst

~ av d. på maj 17, 2008.

2 svar to “fågelkvitter”

  1. fruktansvärt fin var den.

  2. tack så mycket kära du.

    nu ska jag iväg till förlaget och kladda söta tecken i din bok.

Kommentera

 
