närhet.


jag fick en känsla
av att du satt bredvid mig på tåget idag
en jobbig känsla
som fortfarande inte har lagt sig ner

du har ditt och dina vänner nu
och jag har min bok
som egentligen mest är din bok
för varje sida och dikt verkar handla om dig

jag bläddrade lite i den nyss
och kände återigen din närhet
dina små skratt
och den där klangen i din röst
helvete
jag önskar allting bara kunde ta slut

~ av d. på maj 23, 2008.

2 svar to “närhet.”

  1. grattis till publiceringen. Va roligt!

  2. tack så mycket!

    ja det är jättekul! <3

Kommentera

 
