glöd och eld, rök


är jag fortfarande kvar hos dig?
säg då till.
för jag brukar aldrig bli kvar hos folk jag tycker om
eller vill veta av
så det vore skönt med en förändring på den fronten.
vid den här tiden
2007
hade jag förlorat fyra av mina bästa vänner
på en månad
ändå
gjorde det inte alls lika ont som när jag förlorade greppet och taget om dig.
det är väl fånigt
och lite förutsägbart
allting jag skriver
men det kommer från hjärtat
och vissa säger
mormor säger
alla säger
att hjärta ska få styra
men om hjärnan hade fått styra
hade jag bara glömt allting
bara kopplat bort dig från allt mitt
nu tänker jag inte med hjärnan
fast det kanske du gör
och då spelar det ingen roll
vad jag tänker med
eller på

~ av d. på maj 25, 2008.

6 svar to “glöd och eld, rök”

  1. åh, det känns sådär i magen.. det var så länge sen det kändes så <3

  2. ja.
    det gorde ont i hjärtat idag.
    jag tror jag lyckades fånga det.
    och hoppet.
    oc ljuset.
    jag vill bara gråta just nu.

  3. Som jag skrev på min blogg igår, vissa ord går rätt in i hjärtat, ut i blodomloppet och spränger varje liten del av kroppen, och sen tillbaka till hjärtat och lagar allting, så man blir lite, lite mer hel än man var innan.
    Dina ord är såna ord.

  4. du är så himla brabrabrabra

  5. sandra!
    tack så mycket. som jag brukar säga allt för ofta, ni håller mig vid liv med era fina ord.

  6. du med hanna, du med <3

Kommentera

 
