odjuret som lyckades bli tamt


alla har börjat prata
om ett odjur
jag brukade identifiera mig med
och när alla börjar prata om det
minns jag mig själv
och vem jag brukade vara
så faller tillbaka till det
fast jag inte vill inte vill inte alls borde
så gör jag det ändå
det kanske inte är smart
eller så
men det är allt jag har och det är allt jag kan minnas
från den tid då jag hackade ner på mig själv
för att våga le
från den tid då jag slog mig själv med ord
för att våga ge
från den tid då jag ströp mitt självförtroende i tu
för att kunna se
så jag är väl ett odjur
med taggar och klor
en klon av en sagofigur
abnormt stor

~ av d. på maj 25, 2008.

2 svar to “odjuret som lyckades bli tamt”

  1. Jag tänkte välja ut några meningar som jag gillade, men sen kunde jag inte bestämma mig. Bra helt igenom!

  2. åh, tack fina du! <3

Kommentera

 
