en hälsning


jag är också en idiot
som ältar
drar upp sår
och aldrig lär mig någonting alls
från historien
så har det alltid varit
det är därför
jag vill att du kommer den där dagen
på den där grejen
och kanske köper den där boken
där varannan sida verkar handla om dig
sen kan vi fortsätta aldrig mer ses
men då har du åtminstone fått det
du förtjänar
och jag gett
det jag helst av allt vill ge
dig

och igår började jag tänka på dig igen
sådär jobbigt mycket
som jag gjort så länge
fast inte på ett tag
för jag insåg
att du kanske tänkte på mig
någon gång ibland

~ av d. på maj 26, 2008.

16 svar to “en hälsning”

  1. finfinfint som alltid.

  2. känner igen mig. hur fint som helst

  3. sandra:
    tack som alltid!
    hoppas din bok kommer imorgon <3

  4. en tänkare:
    oj. vad skönt att någon gör det.
    känns mindre ensamt nu.

  5. det är mitt problem, jag tänker för mycket. jag hatar nätter.
    tycker om dina texter btw, har precis ”hittat hit”

    ger mig kraft

  6. jag menade mest att du liksom kände igen dig.
    men jag tänker också för mycket.
    särskilt när allt annat tystnar ner. det blir så hemskt sorgligt och ensamt då, då finns bara tankar och skit kvar.
    som nu.

    oh, välkommen! hoppas du kan hitta lite sällskap och hjärta här. kom bara ihåg att andas.

  7. precis, som nu. jag hatar det. det är nu jag behöver andas, brukar öppna ett fönster. det blir kallt men jag får fortfarnde ingen luft.

    men musik är bra, och dikter <3

  8. precis exakt som nu.
    det är verkligen hemskt.
    jag brukar dansa runt lite i min ensamhet, det svalkar alltid lite.
    och ibland skriver jag dikter, det om något hjälper.
    ja. poesi och musik håller mig vid liv om natten.
    <3

  9. åh, dansa låter skoj. eller mja, lite mindre sorgligt iallafall.. eller kanske inte, jag vet inte. det enda jag egentligen vet just nu är att jag inte tycker om såna här nätter.

    fan. känner att jag trashar din sida med mina meningslösa kommentarer. jag ska avreagera mig i mitt kära block istället. och läsa lite mer.

    hoppas du lyckas reda ut dina tankar iallafall, mina är ett enda jävla trassel just nu. kram på dig

  10. man blir lite mindre ensam åtminstone.
    det gör du verkligen inte! det känns mest bara bra med lite sällskap här.
    fast nu ska jag sova, vilket också är ganska hemskt.
    hoppas du får ordning på allt trassel.
    kram <3
    din d.

  11. helt fantastisk! den känns så himla enkel men samtidigt så fylld av allting och åh. bara helt otrolig

  12. åh, tack frida. jag kände just efter jag hade skrivit den att den kanske var för enkel. men tydligen fick jag med allting ändå.
    tack <3

  13. den här var jätte fin (: .. jag brukar läsa din blogg, väldigt sentimentalt. saknar dina ord, knasigt att det blev som det blev.

  14. lilja.
    ja. knasigt var väl ordet.
    herregud vad längesen det var jag tänkte på dig.
    hoppas orden hjälper dig igenom vardagen och så.
    puss!

  15. vem är den till?

  16. den som känner sig vid den.
    det är väldigt tydligt, antingen vet man eller så vet man inte.

Kommentera

 
