river ner, river upp


nej
jag lär mig aldrig av mina misstag
tro inte det
jag gillar mest att riva upp allting
som man river upp ett brev
när man vill veta
vem som älskar en
eller som när man river upp ett sår
när asfalten är lite hårdare än huden

nu har jag rivit upp en sak
jag knappt vågar prata om
en sån där sak
jag ibland måste riva upp
för att kunna somna
en sån där sak
jag oftast vill riva upp
men aldrig vågar
nu är det gjort
och allting kanske är förstört
eller räddat
eller bara som vanligt
jag vet inte
jag vet bara att jag kan somna nu
03.47

~ av d. på maj 28, 2008.

6 svar to “river ner, river upp”

  1. ”eller som när man river upp ett sår
    när asfalten är lite hårdare än huden”
    totalt älskar det stycket, det satte sig i hjärtat bland de andra. <3

  2. oh. ja. det är faktiskt väldigt fint och rent på något sätt.

    tack, för allt.

  3. åh. jag vet vad du menar.. på något sätt tror jag tyvärr att saker måste ”rivas upp” innan man helt och hållet kan gå vidare. Ibland fixar en annan person jobbet åt en eller så gör man det själv… För mig har det nog mest varit tvärtom.. men som sagt – jag tror att det är något oundvikligt, nödvändigt.

    kram

  4. Helt Underbart skrivet. Jag älskar känslan av upprepning som man får, att något upprepas trotts att misstag redan är gjorda. att man aldrig lär sej av sina misstag helt enkelt

  5. en tänkare.

    ja, jag är helt säker på att du har rätt.
    allting måste liksom…göras upp någon gång för att man ska kunna ta sig därifrån-
    tack.

  6. clara.

    men ja, precis.
    det var väl den känslan jag ville få fram mest.
    tack clara. <3

Kommentera

 
