solig undergångspoesi


jag bara andas
försöker flyga
andas
för att
komma upp någonstans
kanske i en trädtopp
på ett berg
så jag kan se hela världen
så jag kan se dig le
igen

men nu är jag lycklig
och glömt allt det där om att ta tillbaka henne
glömt allt det där som allting verkade handla om
igår

hjärtat har börjat slå i en ny takt
som känns igen
fast ändå helt ny
och kanske det är den där takten
fåglarna sjunger om
i den där trädtoppen
på berget
där man kan se hela världen

kanske

~ av d. på maj 28, 2008.

12 svar to “solig undergångspoesi”

  1. hejsan… skulle gärna vilja veta om du tänkte på något speciell när du skrev den där dikten? jag vill gärna veta mer om tjejen som fått ditt hjärta börja slå igen

  2. hejsan, skulle gärna vilja veta om du tänker på någon speciell när du skrev det där? vill gärna veta mer om tjejen som fått ditt hjärta börja slå igen

  3. hejsan!
    kul med sånna där kommentarer.
    lite läskigt också, men det är väl smällar man får ta.
    ja, jag tänkte på något speciellt när jag skrev den där dikten, förstås. om det sedan är en tjej eller våren, eller en bok, eller musik eller fåglar och berg som har fått mitt hjärta att börja slå igen är väl upp till var och en att tolka.
    men vad jag ser står det ingenting om någon tjej som får mig att må bra i dikten, right?
    varför intresserad? :*

  4. ääh, fegis :) det där var inte svaret jag ville ha.. jag tycker iallafall att du ska hålla ögonen öppna, världen är full av möjligheter och vackra flickor!

  5. haha <3
    ja, jo. det är klart man håller ögonen öppna, och det finns en massa vackra flickor runt om kring. men jag är lite för feg för att disskutera sånt med någon annonym på min blogg, där går min gräns liksom.
    pusstuss!

    edit:
    jag har ingen gräns alls.
    så ja. det finns väl någon som gör mig ganska glad där ute. men jag vet inte. sånt där är svårt och har så mycket att göra med andra känslor än bara glädje och lycka.
    fråga på så svarar jag!
    så har det alltid varit på den här sidan, och det ska fan inte ändras på. för här är nog den ärligaste platsen på hela stor vida internet – och det är jag stolt över. :)

  6. jag förstår dig :) du vet nog själv när tiden är inne vem den vackra flickan jag tänker på är.

  7. edit:
    jag har ingen gräns alls.
    så ja. det finns väl någon som gör mig ganska glad där ute. men jag vet inte. sånt där är svårt och har så mycket att göra med andra känslor än bara glädje och lycka.
    fråga på så svarar jag!
    så har det alltid varit på den här sidan, och det ska fan inte ändras på. för här är nog den ärligaste platsen på hela stor vida internet – och det är jag stolt över. :)

  8. det finns inte så mycket mer jag kan fråga – ännu.
    jsg ber dig bara att inte missa chansen när du får den på den underbaraste människan jag känner. fast det kan vara svårt, för du vet nog omöjligen vem jag talar om… antar jag.

  9. haha, det här blev väldigt kul alltsammans.
    jag förstår inte sådär jättemycket, vanligtvis, och nu förstår jag nästan ingenting alls.
    men okej, nej. jag ska inte missa chansen alls. när den väl uppenbarar sig antar jag att jag förstår precis exakt vad du pratar om.

  10. du fångar mig direkt!

    och kommentarerna också, haha, vad spännande!

  11. Helt underbart skrivet. Dt är en sån vacker balans. Jag känner igen mej mycket bra i dikten och du förmedlar det precis rätt. Jag blir lycklig av det helt enkelt, och inspererad till 100 !

    ”hjärtat har börjat slå i en ny takt
    som känns igen
    fast ändå helt ny
    och kanske det är den där takten
    fåglarna sjunger om
    i den där trädtoppen
    på berget
    där man kan se hela världen

    kanske”

    Älskar´t

  12. clara.

    åh, vad underbar kommentar!
    nu blir jag riktigtriktigt glad clara.

    tack :*

Kommentera

 
