norrviken


det börjar bli varmt
i norr
norr om stockholm
om sollentuna
och norrmalmstorg

det börjar slå ut blommor
från stjälkar
par håller varandras händer
går genom en park jag aldrig vågat gå igenom
och för första gången
på säkert ett år
känner jag också för att hålla någon i handen
kanske
kanske inte alls
det var ju ett tag sen sist
trots allt

den där flickan i april
kanske krossade mig
men det betyder inte
att jag är så naiv
att jag slutat tro på kärlek
det betyder bara att jag måste ta det lugnt
nästa gång jag vill hålla i en annan hand än min egen

det finns en lund
i norrviken
där jag brukar sitta
när jag inte vill gå över parken…

~ av d. på maj 30, 2008.

6 svar to “norrviken”

  1. åh.
    jag vill också hålla någon i handen.
    fast jag blev himla sårad förra gången.
    men längtan slutar ju aldrig finnas där.
    men jag blir rädd för relationer.
    lite grand åtminstone.

  2. åh.
    jag kan inte säga så mycket mer.

  3. jag tror jag följer på ”åh”-trenden.
    åh.
    jag håller med alla andra.

  4. sofia.

    åh.
    hoppas du vågar ta språnget när du väl får chansen.
    för det finns få saker som är så bra som fina relationer.
    <3

  5. sandra.

    åh.
    det behövs inte.
    tack. jag förstår precis.

  6. alva.

    åh.
    tack så mycket, tack alla ni fina.

    puss!

Kommentera

 
