alexander


när jag tänker på dig
slår det till i min hjärna
någonting går sönder
och jag är tillbaka
på stenåldern
tillbaka för en tid sedan
då allting bara snurrade
utan att gå sönder

jag knyter min hand
som vilar
väntar
värker
jag är alexander
på oscars begravning
det slår slint
men allting hålls så långt inne
att jag nästan inte känner någonting alls

~ av d. på juni 7, 2008.

10 svar to “alexander”

  1. Jag önskar att jag kunde skriva som du, för du skriver så jäkla fint. Och om jag inte visste bättre, så skulle jag bli kär i dig och dina ord.

  2. m.
    åh. jag måste bara ge dig beröm för din egen blogg, som kanske är kort, men ack så fin. det är sällan jag läser poesi, men det där, det var något särskilt.
    hoppas din idé löper hela linan ut. det ser så fint ut.

    tack så mycket för dina snälla ord. jag är förresten väldigt glad att nästan ingen vet bättre och blir kär i mig tack vare mina ord.
    tack.

  3. wow. du gör att man smälter.
    dina ord de träffar rätt i hjärtat varje gång.

  4. det är sånt här som gör att hjärtat hoppar över ett slag och får tiden att stå stilla en liten stund.
    <3

  5. sofia.
    tack så väldigt mycket. hoppas jag fortsätter med detta en lång tid framöver.

  6. simone.
    åh. tack kära du.
    mer sånt bör upplevas, jag ska aldrig sluta skriva.

  7. sluta aldrig skriv, nej
    mitt hjärta skulle bli så tomt.

  8. sandra.
    nej. det ska jag inte göra. om inte annat så för din skull.

  9. så grym du är! skriver mycket själv, önskar jag hade dina ord.

  10. det gäller bara bara bara att vara ärlig. mer kan man inte begära. tack!

Kommentera

 
