prinsessflickan


du är min tid
när du är nära och i stan
nu har jag tid för annat
som annars du tar

små röda flammor
på min kind
flockas upp när jag tänker
på dig

ligg kvar
så ska jag ge dig
allt det där du hört
och sett om på film
ligg kvar
stanna hos mig nu

du väckte mig inatt
sa:
”du min groda”
och för en sekund
trodde jag på dig
för du är ju min prinsessa
du är ju min prinsessa
som har en tendens
att gå alldeles för nära
alldeles för nära
för att låta bli
mina läppar och min kropp

ligg kvar
jag har en liten vädjan:
kyss mig inatt
så stannar jag hos dig

ligg kvar
jag har en liten tanke:
om vi kunde stanna
skulle jag vara din tills tiden tog slut

ligg kvar
jag har en liten önskan:
ta mig till dig imorgon och på fredag
så lämnar vi allt

~ av d. på juni 11, 2008.

Kommentera

 
