som kärlek


på min bekostnad
blir du dig
jag klarar mig
för det talas om kärlek
i mitt huvud

här står jag
närmare än jag någonsin stått
och du bara öppnar din mun
som att allting var självklart
det är det nog
fast jag vågar väl inte riktigt tro det
eller ta oss för oss

det är en vecka nu
tills vi ses igen
det är sånt man inte vill tänka på
men kommer av sig själv
som natten
som kärlek

jag slår upp dig i en bok
och läser
”jag är för dig
vad du är för mig”
och världens längsta vecka
börjar nu
och här

~ av d. på juni 11, 2008.

4 svar to “som kärlek”

  1. som allt du skriver så känns varenda ord lite mer än vad man trodde att de kunde göra <3

  2. det är så himla fint JAG DÖR. du skriver bättre och bättre för varje dag. sådant man inte tror kan överträffas, överträffar du gång på gång

  3. simone.
    tack för igår! det var fint att se dig.

    tack så mycket för kommentaren, det är sånt som får mig framåt och får mig att fortsätta utvecklas. <3

  4. f.
    ja. jag känner att jag skriver bättre och bättre för var dag som går just nu. det är rätt skrämmande. och särskilt som du läst sedan 2006 någon gång?
    då måste det varit riktigt illa.

    tack kära du! :*

Kommentera

 
