solen går upp nu.


jag har en penna
som bara skriver ord i kursiv text
som bara verkar vilja veta av dig
som tycks tala sanning
varje litet ord i sanning
i bläck
som inte går ur lakan
som inte går ut imorgon
som blir kvar hos oss

det här avståndet
gör att allting nära
verkar så långt borta
och tvärtom
det gör mig galen
så galen
att jag funderar på att inte resa mig ur sängen förrän du kommer hem
så galen
att du nog bara skulle skratta åt mig
men tänk igen
det var för länge sen vi log
för länge sen en ögonkontakt
och jag fick känna din parfym i nacken

ett två tre
en ny takt
vid varje tanke på dig
ett två tre fyra
en nya takt
vid varje andetag som handlar om dig

~ av d. på juni 13, 2008.

2 svar to “solen går upp nu.”

  1. <3

    gud jag blir så fnissig

  2. <3
    jag med som en fnissig pojkspoling.

Kommentera

 
