om att sakna någon som heter sara


nu har jag varit utan dig
för lång tid
det känns i ögonen
som börjat svida
det känns i benen
som börjat vikas
det känns i läpparna
som börjat torka

jag vill ge dig
alla citat jag kan
för jag kan inte skriva allting själv
allt om hur jag känner
och hur jag mår
det blir mest en fånig röra av massa ord och ljud
som inte alls kan mäta sig med vad som känns
i mig

det har gått lite för lång tid nu
men den som väntar på det vackraste i världen
kan väl inte vänta för länge?

fåglarna börjar sjunga
redan vid tre nu
sjunger någonting om dig
eller det är åtminstone allt jag hör
dom sjunger om dina ord och uttryck
om din glugg och allt som formar ditt leende
allt jag saknar och vill åt
en vacker sång
som får mig ur balans
i gråt
och jag påminns återigen
om hur skör jag är

men ditt hjärta ligger på bordet
bredvid ett citat
jag tittar på det och tänker
”imorgon är det ingenting kvar”

~ av d. på juni 14, 2008.

2 svar to “om att sakna någon som heter sara”

  1. du får mig ur balans.
    hela tiden ÅH

    åh pop<3
    ses imorgon viissssst?

  2. hela hela tiden?

    imorgon ses vi. igen. och åh. det pirrar.
    <3

Kommentera

 
