myggbett igen.


det pågår ett krig
längs gatljus och trottarer här utanför
någon slåss om något hjärta
jag är vittnet till allt

det var ett tag sen nu
jag skrek in våren
skrek ut våren
det gör ganska ont

jag saknar att inte vara mig själv
och att kunna få gömma mig bakom träd och hinder av damm

det är väl bara bra
att du fått mig på fötterna igen
att du räddat mig från mig själv
förstås
men med all lycka
försvinner alla minnen från förr
då jag brukade gå runt
med huvudet snett nedåt marken
då jag brukade försvinna in i mig själv och musik
det är lite som om du gjort en svartvit bild
färgsatt
och det känns helt okej

jag drömmer mardrömmar om dig
när du inte sover bredvid
och jag drömmer drömmar om dig
när du ligger intill
och det är nog precis så det ska vara

~ av d. på juni 19, 2008.

Kommentera

 
