jag ska alltid vara nära


det är väl någonting med mig
och dig
som får oss
att le

det är väl någonting med henne som får mig lugn
som får mig trygg
som får mig att må bra
det är väl någonting med henne som går runt

det var väl någonting med den där natten
som gjorde mig säker
på att hon var den enda flickan
i hela vida världen
som fick stå sådär nära mig
som hon stod
och att hon
var den enda flickan
på planeten som jag vågade ge allting med
den enda som jag ville slösa bort all tid med

men det är ingen tidsslöseri
bara vissa timmar
då hon inte är nära

~ av d. på juni 21, 2008.

2 svar to “jag ska alltid vara nära”

  1. ja david du ska alltid vara nära
    din galning
    det kommer bli så bra imorgon med finalen och återförening av oss

    jag har saknat dig mycket
    ses imorgon
    /din fästmö

  2. åh, igår var så fint! trots att jag är en galning, trots att jag inte hade någon vettigt röst och trots att mitt hjärta slog i världsrekorddfart.
    tack för allt kära du, min prinsessa.
    ses ikväll! <3

Kommentera

 
