alla blommor på marken


det känns som jag skelar
med ögonen
när jag ser in i dina
för
du tittar in i mina så djupt
att jag vet
att någonting måste vara fel

jag är en sån som oroar mig för allting
oroar mig för att mina läppar är för torra
eller mitt hår har blåst i väg all världens väg
ändå vet jag
innerst inne
att allt det där bara är en parantes
när det kommer till dig
för du verkar inte bry dig om allt jag orar mig för
du bara ler
och får mig att le
hela jävla tiden
som ditt stora hjärta och alla blommor på marken

~ av d. på juni 24, 2008.

2 svar to “alla blommor på marken”

  1. Nu kommer jag att tänka på South Park avsnittet där Stan Marsh blev goth och började skriva dikter om sin flickvän som lämnade honom…

  2. okej… fast det här är inte alls så. som tur är.

Kommentera

 
