mitt nya ess.


jag har aldrig varit så rädd att förlora någon
som jag är rädd nu
och  trots att jag inte ens är nära att förlora dig
så är jag livrädd för att förlora dig
det skulle betyda att jag förlorar
den enda jag någonsin tyckt om
mer än vice versa
och den enda
i mitt liv
som får mitt liv
att verka fulländat

fönstret är öppet
det vet jag för jag hör bruset från motorvägen
jag tror det är e4:an 
men jag är för trött för att kolla upp om det stämmer
utanför hör jag några gå förbi
några som ska hem
eller vidare på någon fest
jag vill inte gå på någon fest
eller ta mig hem
jag vill bara vara där du är
få känna blodet rusa in och ut genom hjärtat
känna dig i mig
hackandes
längtandes
självandes
som alltid annars

du är den första gnistan i solen varje morgon för mig

~ av d. på juli 3, 2008.

2 svar to “mitt nya ess.”

  1. läste ju delar på bilddagboken, men ändå något speciellt att läsa den här på din blogg. så otroligt fint. sista meningen avslutar underbart.

  2. åh, jag hoppades att det skulle bli något visst med att lägga upp den här med.
    tack så mycket! all kärlek och välfärd till dig.

Kommentera

 
