prinsessborgen.


ibland springer prinsessor vilse
ibland blir dom bortrövade
eller kidnappade
så om du skulle sitta här i en av norrlands många prinsessborgar
skulle jag få rycka ut för att rädda hem dig
och trots att det finns berg här högre än vad jag kan räkna
och skogar större än vad jag kan gissa
skulle jag hitta dig
om det så skulle ta mig arton år nya år att hitta dig
och att söka igenom alltsammans
igen
jag skulle göra det för dig
hur många bergstoppar det än gömmer sig vid horisonten
hur många trädstammar det än finns i skogarna här om kring
hur många liter vatten det än ryms i dessa älvar som omger mig
för när allting kommer omkring
är min prinsessa den enda i min värld
som får snurra när allting annat måste vara stilla

~ av d. på juli 15, 2008.

6 svar to “prinsessborgen.”

  1. längtat efter dina ord, och sen kommer något såhär otroligt fint, tack! :*

  2. ja, jag tänkte att någon där ute kanske var sugen på mina ord, då kom den här raketen lägligt antar jag.

  3. hejjjjjjj
    jag är ett stort fan av dig. du är speciellt fin när du ligger ner och skrattar med munnen helt öppen för då får du en liten extrahaka
    hejdå

    /din fästmö

  4. jag.vet.inte.vad.jag.ska.säga.
    du är lika bäst som du alltid har varit :*

  5. en cool tjej som är asbra!!!
    hej! :*
    åh, tacktacktack. jag hoppas jag inte ser allt för dum ut när jag ligger sådär bara…men ja. för dig skulle jag väl offra den sista lilla bit av skönhet som finns kvar i mig. antar jag.
    hejdå.
    din fästman.

  6. åh, tack simone! nu blev jag väldigt glad. tacktacktack! <3

Kommentera

 
