en miljard tankar


jag flyger mig bort
genom tid
med mitt du
du och ditt
får mig och mitt
helt ur spel

trots att du är på öland
och jag i norrland
känner jag dig
genom alla ord som sägs

varje tanke
och varje myggbett
består av dig
och dina lockar
precis som varje gatljus känns som hemma
trots att jag är 60 mil från hemma

~ av d. på juli 17, 2008.

2 svar to “en miljard tankar”

  1. ”du och ditt
    får mig och mitt
    helt ur spel”
    de här raderna är de mest klockrena jag läst på länge david! Så himla sant, på ett fint sätt.

  2. tacktacktack!
    jo, jag uppskattar dom väldigt mycket.

Kommentera

 
