bomull.


jag gör ringar på vattnet av små tussar bomull
du sätter stjärna efter stjärna på plats med dina fingrar
det är väl det enda som skiljer oss åt
det och att dina stjärnor får mig att önska mig lite närmre dig
det och att ringarna på vattnet får hela min värld i vibration

jag tittar upp mot stjärnorna igen
och önskar:
du borde sitta lite till vänster om mig
lite oftare

sängen känns inte igen
så jag räknar fjädrarna som tidsfördriv tills du ligger här igen
jag ristar streck i väggarna för att hålla räkning på dagarna utan dig
som tyckts bli allt för många efter dag ett
nu börjar det kännas som miljoner
fast det är nog knappt fem
ändå kan jag inte annat än göra små små hjärtan i anteckningsblocken för din skull

~ av d. på juli 21, 2008.

10 svar to “bomull.”

  1. det här är så gulligt och så smärtsamt på samma gång. varje ord både gör ont och värmer lite extra. Här har du verkligen lyckats!

  2. jag saknar dig som i fasiken!

  3. du är min kniv i verktygslådan hjärtat<3

  4. hur fint som helst. mållös som alltid

  5. Åh! Underbart vacker.

  6. sandra.
    ja, det var nog dfet jag försökte med! tack så mycket. det värmer.

  7. malin.
    snart ses vi ju! det blir fint.

  8. olivia.
    tack så mycket! det var längesen vi sågs nu. sad.

  9. edie.
    och du är min flickvän. <3

  10. hanna.
    tack så mycket! <3

Kommentera

 
