kravlöshet


all min kravlöshet gör sig påmind
än en gång
den har väl straffat mig
för många gånger redan?
men jag lär mig aldrig
som en gammal hund

all min kravlöshet ger mig tre svarta svar
jag är någon jag alltid velat vara
jag är något många vill vara
det är något fel på mig

ibland tror jag hela livet passerat förbi
lika ofta tror jag det just börjat
kanske för att jag är 18

när jag ser tillbaka på mig själv
blir allting mörkt
men jag vågar inte skämmas
jag har ju ändå tagit mig hit
just därför

~ av d. på juli 25, 2008.

2 svar to “kravlöshet”

  1. Lika otroligt fint som alltid david.

  2. tack så mycket kära du!

Kommentera

 
