min lista (använd och glömd)


linnéa
jag minns dina tårar
och olivias skratt
roujans ögon
julia hemlighet
all musik

och det har jag på något vis
lyckats bränna upp
mina vänner
mina minnen
och all musik
jag vet inte hur det gick till…
men det blev så
och det verkar förbi så
fast jag ibland bara vill spränga mina handlingar
och backa
backa
backa bandet
tillbaka till innan allting var gjort
helvete
jag gjorde ju allting så rätt
då då då

~ av d. på september 5, 2008.

2 svar to “min lista (använd och glömd)”

  1. jag har inte så många ord kvar till dig, din dikt tog alla ur mig.
    men det här, det är så otroligt fint. det gör sådär äckligt ont att läsa, men det är ändå skönt, på något sätt.

  2. sandra.

    för tusende gången, tack. jag blir lika lycklig varje gång. tack.

    och den är stark, jag ville bara få den stark. och hård. tack.

Kommentera

 
