i januari börjar året


det är en gata
livet
jag har inte ens kommit halvvägs
inte ens till hösten
kanske
med lite tur
halvvägs
genom våren

tänk
att jag redan
stött på dig

jag vänder mig om
ingen där
allt är borta
som om det aldrig varit mars
februari eller ens januari
bara svart
det kanske är natt i livet

men om det nu är det
varför skiner solen som aldrig förr
varför slår mitt hjärta som aldrig tidigare
och varför kan jag inte sitta still?
om detta är natt
vill jag aldrig
någonsin att det ska bli dag
eller ens morgon

~ av d. på oktober 7, 2008.

Kommentera

 
