busshållplatsen


när jag väntar
på min buss
som ska ta mig hem
ser jag alltid
den buss
som går åt andra hållet
i reflektionen från rutan
jag längtandes ser igenom
jag blir inte lika besviken
av uppenbarelsen
som jag tidigare blev
för konsten att vänta
och vänta för länge
har jag sedan länge
lärt mig behärska

~ av d. på oktober 17, 2008.

2 svar to “busshållplatsen”

  1. idag är jag anonym. för det är mest en sådan jag har blivit för dig. men som jag alltid sa när vi kände varandra. eller, jag vet inte om vi någonsin har känt varandra. men vi låtsas det. dina ord får mig att börja drömma.

  2. jag vet inte vad jag ska säga. Det här är jättefint, verkligen.

Kommentera

 
