dröm


jag tror jag drömde
att du försvann
i en folkmassa
i en stad
där allting
plötsligt var svart

ett uppror
mot sånna som vi
hade skapat
ett hat
mot sånna som vi
så jag tog mig för ansiktet
hindrade tårar och skrik
hindrade mig själv
från att förstöras innuti

jag blev mållös
av din röst
som om ingenting
låtit så bra
som din röst
när allt verkade uppgivet

~ av d. på oktober 27, 2008.

3 svar to “dröm”

  1. jag går sönder lite grann..
    det här påminner mig på något sätt om Jocke Bergs texter, finare än så blir det inte :*

  2. fint du skriver. . . känner igen känslan.

  3. tack så mycket! till er båda.

Kommentera

 
