dödsdömd


ett skott
jag hör att någon dör
ljuset och ljudet liksom försvinner
det var väl du
eller jag
eller någon annan jag inte bryr mig om

tiden vänder
och jag föds på nytt
som om inget hänt
börjar jag om
ett steg
två
tre
det är svårt till en början
men dina händer hjälper mina rätt

någon attackerar
jag slår mig fri
någon sljuter igen
någon dör
igen
och någon börjar gå igen
som om ingenting hänt

jag blir av med mig själv
för att få tiden att gå snabbare bakåt
än framåt

~ av d. på november 4, 2008.

2 svar to “dödsdömd”

  1. ”det är svårt till en början
    men dina händer hjälper mina rätt”

    jag tyckte det var väldigt fint.

  2. det tycker jag med.

Kommentera

 
