knappt vuxit något alls


alla platser jag levt
och hört
alla
försvann i takt med mig
med mig
när jag blev äldre
starkare
och dummare
jag måste försvara
mina instinkter
mot en hord
en hord av ord
som oförsiktigt klämmer sig fram
mellan tandrader på folk
jag inte minns
eller knappt glömt bort
det är så jag lever nu

~ av d. på november 18, 2008.

4 svar to “knappt vuxit något alls”

  1. så fint som alltid.
    älskade
    ”som oförsiktigt klämmer sig fram
    mellan tandrader på folk”

  2. du e ju sheet dukti, en stor applåd för dig

  3. sandra.

    tack så mycket kära du!

  4. mollbarn.
    tackar!

Kommentera

 
