jag är lugn, men det är kaos


fan vad molnen rör sig fort
himlen ser ut att stå still
och vänta på
tid
under allting
står jag
tyst
förväntansfull
lugn
för jag vet
att bomben faller
jag vet att stenen närmar sig
att kniven ligger på bordet
att skottet just avfyrats
och att tiden
bara går

~ av d. på november 30, 2008.

7 svar to “jag är lugn, men det är kaos”

  1. jag älskar det här!

  2. toppen skrivet. underbart

  3. Jag älskar det!

  4. bytt namn?
    jag gillade den andra mer! :)

  5. sandra.
    tack! ja, det är en så fin dikt.

    kom på att jag ville ändra namnet när jag vaknade någon dag, man är kanske inte alltid smartast då, trots allt.

  6. niki.
    tack så väldigt mycket!

  7. marie.
    åh. tack! det är inte alla som säger det.

Kommentera

 
