sju timmar om dagen


världen
utanför mitt fönster
är inte densamma
som i mitt huvud
här är jag prins
där är jag ingen
här är jag trygg
där är jag ett byte

men det står på min vägg:
det var inte din rädlsa för livet
det var din vilja att överleva som tog dig hit

och överallt
på gator och torg
ser jag varför
ingen någonsin såg mig
på gator och torg

~ av d. på december 4, 2008.

6 svar to “sju timmar om dagen”

  1. Du är bland eliten på dikter.
    Jag blir lika mållös varje gång.
    You go!

  2. slutet! <3

  3. vad hände med din andra blog?

  4. marie.

    oj. tack så mycket, det är ju helt sjukt stort om det nu skulle vara sant. tack.
    jag tror ibland att alla dessa fina kommentarer får mig att fortsätta, och detta är definitivt en sådan. tack.

  5. sandra.

    slutet är fint. tack.

  6. vision.
    om du menar pop-sverige så är projektet mer levande än någonsin. och snart ska ni få se hur jag fungerar som journalist.

Kommentera

 
