livet har förändrats


kommer du ihåg
när jag lyssnade på kent
så högt
att jag grät
för att få ut någonting ur livet

kommer du ihåg
när jag färgade håret svart
blåsvart
för att passa in
trots
att jag redan hade svart hår

kommer du ihåg
när jag drack mig så full
att någon var tvungen att bära ner mig från fönstret
för att få mig att överleva

kommer du ihåg
när jag hade svarta jeans

kommer du ihåg
när  jag gick på konserter
som kostade för mycket
för att få träffa någon
som kunde ta mig därifrån

kommer du ihåg min första dikt?

~ av d. på december 11, 2008.

12 svar to “livet har förändrats”

  1. Fint som alltid.

  2. jag kommer ihåg.
    även om det inte är mig du frågar.

    och jag har något att säga dig, jag vet bara inte hur jag ska säga det än.

    fint med snön här förresten! kul att typ det enda stället i stockholm där det snöar är @ din blogg.

  3. oj. underbart träffsäkert. jag har aldrig haft svart hår, men resten var så jag på något sätt. så himla mycket jag.

  4. förresten, träffade camilla idag. hon hälsade hjärtligt.

  5. Dina dikter är berörande. Du är cool!

  6. Det finns ingenting jag kan säga, aldrig någonsin. Egentligen borde jag kommentera dina dikter med så många fina ord som någonsin skrivits men jag kommer aldrig på några. Sen kan nog inte ens alla väldens ord beskriva hur mycket dina dikter betyder för mig.
    <3

  7. anonym.
    jag vet. och jag frågar inen särskild. bara den som kanske minns. och jag vet att du minns. för du har varit med hela vägen. hela långa vägen hit.
    och ja, det är bara här det är tillräckligt kall stämming. hehe.

  8. sandra.
    jo, jag tänkte nog att flera hade delat det där med mig. tack för att jag nu vet.

  9. anonym.
    oj. hälsa tillbaka lika hjärligt, om du nu skulle träffa henne igen.

  10. clara.
    haha, tack clara!

  11. simone.
    tack kära du! det känns verkligen enormt skänt att ha ditt stöd. tack för att du finns.

Kommentera

 
