tickande tickande bomb


du var alltid där
alltid där med ditt skratt
som smittade
som spred sig till resten av det rum du för tillfället lyste upp
och även fast det var en tickande bomb
kom det som en chock
när den slutade ticka
och även om du var en tickande bomb
kom det som en chock
när du slutade skrattaoch vad hjälper dikter på liv och död
när dom inte ens kan styra liv
eller just död

~ av d. på december 19, 2008.

11 svar to “tickande tickande bomb”

  1. ÅH. Det är så underbart att jag inte vet var ja ska ta vägen.
    Vill oxå vara så bra.
    Du är grym.

  2. håller helt med marie!

  3. passande om ann

  4. du är enformig i ditt sätt att skriva, alla är enformiga i sitt sätt att skriva.
    och det var så jävla skönt att få det sagt.

    men fortsätt, det är bra och visst har du utvecklats sen jag började läsa här. och du är mycket uppskattad av dina trogna läsare må jag säga! go for it, du kommer bli en lysande journalist och, sorry för ordet, poet. om du vill, dvs.

    tack och hej

  5. marie.

    tack så väldigt mycket!

  6. sandra.
    tack även till dig!

  7. moster.
    jo. mer behöver väl inte sägas.

  8. ja, jag anar.

    tack.
    jag vet. jag har alltid tyckt det, enda sedan jag insåg att du alltid låg steget före. och ja, jag har utevecklats och en dag kanske jag kan skriva riktigt bra – tanken har precis slagit mig.

    och en dag kanske vi springer på varandra igen.

    martin sa att han såg dig och kim här om dagen. han sa att ni var er lika, när jag frågade hur ni såg ut nu för tiden.

    lever du fortfarande?

  9. Väldigt fint och bra.
    Dikten säger en något.

  10. Du anar fel, men ja en dag kanske vi springer på varandra igen.

    och även fast du inte vet vem jag är så lever jag, även fast.

Kommentera

 
