utanför


det tystnar när jag kommer in i ert rum
som om jag vore ett spöke
någonting som ni inte vill veta av
jag som brukade
vara en av er
en av er som stod raka i ryggen

nu står jag ensam i mitt hörn
lika rak i ryggen som förut
men med en skadad blick
och någonting i den som känns som gråt

jag håller mig vid liv tack vare små rester
små korn av lycka ni ibland slänger åt mig
och jag
som en svulten hund
tar emot
som om jag aldrig fått någonting vackert
av er

men jag har min poesi
och min pop
min flickvän
jag håller fast vid
och hennes ord
som ger mig mer än ni någonsin gett mig
jag önskar bara att någon
kanske skulle se mig
som förut
ibland

~ av d. på december 23, 2008.

6 svar to “utanför”

  1. Älskar dina texter, enormt mycket.
    God Jul på dig!

  2. Dina texter är som ren magi.
    God Jul på dig btw :)

  3. så himla vackert david. vad du än gör, sluta inte skriva.

  4. du skriver fantastisk vackert.

  5. Du skriver grymt vackert.

Kommentera

 
