underbart skör


jag sitter och lyssnar efter en buss till dig
en buss till dig som ska göra mig hel
göra mig hel
helt utan vidare

det är lite kallt
efter 18 år borde jag lärt mig
men det är inte bara kylan som kyler
det är också rädlsan för att allt ska ta slut
efter 18 år har jag lärt mig

kärlek är inte lika tunnt som vatten
eller lika tjockt som blod
det är lika skört som nyckelben, höftben och kindben
men kärleken är tack vare detta mänsklig
och inte farlig
utan bara
och endast
underbart skör

~ av d. på december 29, 2008.

3 svar to “underbart skör”

  1. så himla fint david, verkligen!
    ”det är lika skört som nyckelben” var klockrent.

  2. Herrejävlar.
    Sista stycket.
    Och precis som Sandra så tänkte jag citera samma rad
    ”det är lika skört som nyckelben”
    Du gör det så bra David.

  3. Riktigt bra skrivet måste jag säga, gillar uppbyggnaden.

Kommentera

 
