som jag, som ni


vit
blank
jag faller
vintern verkar ha längtat
efter att fälla mig
efter att komma igång
efter en chans att visa sig
som jag

bakom mig hör jag skratt
jag kanske har fel
men dom skrattar åt mig
kanske mitt hår
kanske mina ben
kanske min väska
som jag är så stolt över

eller så skrattar dom för att jag föll
som  ni

~ av d. på januari 6, 2009.

6 svar to “som jag, som ni”

  1. Åh så fint. Jag finner inga ord längre för att beskriva.
    Men det är otroligt fint. Som alltid.

  2. Hej David! Förskräckligt länge sedan jag kommenterade, om man har i tanke att jag faktiskt klickar mig hit flera gånger varje dag. Sist var nog i början av sommaren, ungefär i sammband med din bok. (som nu står fint på hyllan brevid dom stora männens skivor, håkan, kristian, kent. Och den passar ganska bra där.)

    Fast det jag egentligen tänkte säga var att den här dikten var fin verkligen. Den känns lite som dina dikter gjorde förut. Inte för att dom nya inte känns, snarare bara att dom känns på olika sätt. Träffar på olika ställen, och får en att tänka på olika saker.
    Sen tänkte jag bara säga att din årsammanfattning var också fin, och bra. Roligt att du tar dig tid att skriva så mycket! Även om jag själv inte skrev någon 2008-sammanfattning så kan du veta att din bokuppläsning skulle vart med om det nu hade blivit någon. För den dagen var jättefin.
    Och innan den här kommentaren blir för lång så avslutar jag. :)

    Tack och Hejdå! <3

    • Elin E.

      Hej Elin!
      Kul att boken står där den ska. Känns bra att den inte är helt felplacerad mitt bland alla stjärnor.

      Ja, jag håller med dig om det. Dikten känns som en dikt jag skulle kunnat skriva förut, på gott och ont.

      Tack! Det värmer att höra fina du. Hoppas vi ses någonting under 2009

      <3

  3. Det känns lite som ett Elins kommentar kommer överglänsa alla andra. :) Egentligen behöver väl inte så mycket sägas antar jag, du vet att jag gillar det du skriver!

Kommentera

 
