vårvinterdag


jag hade varit ensam
trött
och ensam
om du inte hade kommit till mig i maj
jag hade fortfarande undrat
vad som hände förra våren
och varför jag aldrig stod upp
jag hade fortfarande varit osäker
rädd och feg
hade kanske gråtit av tanken på hösten jag inte fick
och vintern
och sommaren
som aldrig kom
jag hade kanske vaknat och insett
att jag inte var någon värd
som det brukar gå till
jag hade väl varit lika ensam
själv
som vilken annan vårvinterdag som helst
ja
om det inte hade varit för dig
hade jag fortfarande gömt mina problem
i andras
väntat på rätt tillfälle att fly
om du inte kommit till mig i maj
hade jag nog blivit kvar där

~ av d. på februari 27, 2009.

4 svar to “vårvinterdag”

  1. Det här träffat hjärtat med stor kraft kan jag meddela!

  2. dina dikter är underbara!

Kommentera

 
