Den nya bloggen


Hej kära vänner.

Det är natt i min del av staden nu, beroende på vilken del av världen ni bor i är det kanske också natt, eller dag. Hursomhelst, jag får alla mina bästa idéer om natten, alltså nu. Min senaste idé är att göra om bloggen lite, ja helt utan att byta domännamn, för att få mig att vilja skriva igen. För det har jag inte riktigt känt för dom senaste veckorna, vilket ni säkert har märkt. Att en förändring är nödvändig känns därför extremt logiskt.
Det är inga stora förändringar i som kommer att ske, den största kommer knappt märkas för er som följer bloggen noga. Här kommer en lite checklista på vad som kommer att förändras.
– Dagboksidan och huvudsidan kommer att slås ihop. Detta innebär alltså att Sveriges största internetdiktsamling blir infekterad av annat, minst lika intressant. 
– Inläggen kommer att bli mer interaktiva, möjligheten att dela med sig av allt jag skriver kommer att komma.
– Omröstningar kommer att göras  som hela inlägg.
– Bilder, YouTube-klipp, Spotifyspellistor och annat från internet kommer jag att dela med mig av. Något som har skett ytterst sällan här på bloggen.

Givetvis kommer jag fortfarande skriva dikter, minst lika ofta som jag gjorde förut, men det kommer även finnas plats för andra dikter här på sidan. Så som små notiser ur livet, funderingar om man så vill. Däremot kommer jag, som alltid, bespara er från vad, var och med vem jag dricker mitt kaffe. Det får ni dock gärna gissa er till om ni är nyfikna. Det kommer däremot att skrivas om min kärlek till popmusik, sport och film. Om ni har tur kanske ni även kan få ”Veckans film-/musik-/länktips. Vi får helt enkelt se.

Vi börjar arbetet imorgon!

/ er d.

~ av d. på mars 16, 2009.

7 svar to “Den nya bloggen”

  1. […] begreppet “bloggande”, vilket jag nu faktiskt gör i och med förändringen som ni kan läsa mer om här. Men jag tror att jag har förstått, jag har ju trots allt läst andra bloggar, så som min […]

  2. Det här låter mysigt! :)

  3. Visst låter det mysigt, men samtidigt lite sorgligt och jag kommer sakna ”den gamla bloggen”. Fast det gör jag ju också när du inte skriver i den och jag kommer vara glad så länge du finns kvar :)

    • Ja, jag förstår dig. Jag kommer också sakna den lite. Det finns för få poesibloggar där ute, och nu ännu färre. Men å andra sidan hade jag nog lagt ner helt inom någon månad om det inte vore för ”den nya bloggen”.

  4. Låter mysigt precis som Sandra sagt.

Kommentera

 
