Tankar kring den nya boken


Märkilgt, snart släpps min andra bok, ändå har jag inte riktigt förstått att jag har skrivit klart den första. Men det kanske bara är bra, att jag aldrig riktigt känner mig klar. Att det fortfarande finns någon slags hunger kvar hos mig. Jag vet inte. Det kanske rent av är dåligt, kanske man måste bli klar, kanske det är bra att bli mätt. Jag vet som sagt inte.
Det enda jag vet är att boken snart kommer, vilket känns oerhört skönt. Inte för att jag tycker den är särskilt genialisk, eller så jävla mycket bättre än den förra, men för att den har legat och väntat alldeles för länge. Den känns som en del av mig jag helst vill ta bort. 
Tyvärr har jag ingen aning om vad som ska stå på baksidan av boken. Men det kommer jag väl på när jag väl gör det, det kan vänta några dagar.
Det slog mig just att boken förmodligen kommer ut ganska exakt på dagen ett år efter att den första dikten i boken skrevs. Ganska exakt.  Det är en liten halvcool anekdot jag kan berätta för mina barnbarn när dom väl kommer. Undrar om dom kommer att kasta saker på mig när jag berättar att jag en gång i tiden gav ut dikter. Jag tror nästan det. Å andra sidan tror jag att alla, alltid, ska kasta saker på mig.
Förresten har Spotify lagt till fler Laaksolåtar och album nu, härligt.  

Den nya boken, I nöd och lust, är förövrigt fenomenalt bra. För er som tvivlar.

~ av d. på mars 17, 2009.

Ett svar to “Tankar kring den nya boken”

  1. klart vi inte tvivlar, david!
    ska bli fint att få ha den nya boken också.

Kommentera

 
