Charmen med att vakna


Jag gillar att sova, så är det bara. Det är så härligt ibland.Men det är ändå ännu bättre att vakna. Särskilt när man vaknar av fågelkvitter och har en vacker människa tätt intill. Hon sover alltid innerst, eftersom hon har fått för sig att jag skyddar henne medan hon sover. Jag vet inte om jag skulle vara så mycket till skydd om någon skulle komma in i rummet för att döda oss, men det är en fin tanke åtminstone. Sen vill hon oftast att jag ska hålla om henne medan vi sover, någonting jag har lite svårt för eftersom jag får hennes hår i ansiktet så fort jag kommer nära. Tyvärr. Men jag tror hon tycker att jag är helt okej ändå, trots att jag inte är särskilt stark, eller snygg eller kan skydda henne medan jag sover.  Trots allt så tycker hon om att vakna bredvid mig.

~ av d. på mars 29, 2009.

3 svar to “Charmen med att vakna”

  1. Så otroligt fint skrivet David.

  2. haha åh, så himla fint. jag tycker att charmigt är ett ganska fult ord, men det här var verkligen charmigt på ett väldigt otroligt jättefint sätt.

  3. HAHAHHA sassas hår = everywhere!!!!

Kommentera

 
