-#2


och du säger
”jag behöver dig inte längre”

jag blir värdelös
och du blir ensam
som du vill ha det
och
som jag inte vill ha det

jag försöker vara allt
och du säger
”jag vill vara ifred”
och jag blir plötsligt värdelös
igen

jag står kvar
bara för att tappa färg
du rör på dig
bara för att få ny färg
glömma
överleva och andas

du har väl rätt i allt du gör
men det gör ont

och trots att det gör minst ont för mig
gör det ont

~ av d. på maj 13, 2010.

Ett svar to “-#2”

  1. man måste inte ha det värst för att det ska vara okej att ha ont. jag hoppas vi ses snart david!

Kommentera

 
