congelat


nattens luft
när den möter mina andetag
ett moln
så skört

din röst
så kall
när den möter min
som om jag vore en främling

och kanske är det så det kommer vara
att jag kanske inte alls alltid kommer vara något speciellt
för dig
kanske mina försök att laga
är förgäves
kanske är det så

men det är alltid bättre att försöka
än att stå vid sidan och låta sitt liv falla i sär
alltid bättre att kämpa tills hjärtat sätter stopp
än att låta sitt liv passera

och om det är avstånd du vill ha
så ska jag göra mitt bästa för att ge dig det
om det nu löser någonting
vilket jag hoppas att det gör

~ av d. på maj 17, 2010.

Kommentera

 
