idol 2008 tills jag dör


det kanske är natten
eller så är det vardagen
vet inte vad
men det slog mig just
att du
alltid kommer vara min idol
du kommer alltid vara en förebild jag inte vill göra mig av med
alltid finnas som en referenspunkt
en tanke på hur man bör agera

oavsett framtid
oavsett allt
så kan jag inte tacka någon lika mycket
som dig
jag älskar dig
för allt du inte är
för allt du ser
och inte ser
för alla du vill se efter
och allt du tar tag i
du är mer än vad du tror
och jag älskar dig så mycket att jag vet att det är sant

~ av d. på september 8, 2010.

2 svar to “idol 2008 tills jag dör”

  1. hej, jag måste bara meddela att jag lånade din bok på stadsbiblioteket i göteborg och den var bara så himla fin.

  2. åh, fint fint! slit den med hälsan, så länge det går.

Kommentera

 
