998


så frågar han mig
är du kvar
finns du kvar?
jag önskar
att du syntes mer
du som är så bra
du som kan mer
än alla dom
kan du inte visa
återigen
att du är någonting värt att satsa på?

jag trodde aldrig att det vore så svårt

jag försöker ofta le
försöker göra mig hörd
igen
och ärligt talat är jag nöjd över hur det blev

jag kanske inte är värd att satsa på
men jag är åtminstone någon igen
och jag tror ibland att jag ler
vilket är mer värt än varje dag i skuggan av dig

~ av d. på januari 22, 2011.

2 svar to “998”

  1. Bra skrivet :-)

Kommentera

 
